Ke Jepun Ke Kita? (TV9)

Ke Jepun Ke Kita

Setelah menjelajah Korea dan Indonesia, kali ini Myo dan Wak Doyok dibawa pula ke Jepun untuk musim baharu rancangan travelog Ke Jepun Ke Kita?.

Disanan mereka akan melaksanakan tugasan lasak serta permainan mencabar minda yang diberikan oleh pihak penerbit. Wak Doyok dan Myo akan bersaing antara satu sama lain sekali lagi dalam perjalanan mengelilingi Jepun.

Lihatlah gelagat lucu dan aksi spontan mereka ketika menjalani rakaman dan menyelesaikan misi-misi berbeza di beberapa lokasi seperti di gunung Fuji, Pusat Budaya Islam serta Masjid Ibaraki di Osaka, Stadium Kyocera, dan Pulau Arnab yang dipanggil Okunoshima. Antara lain termasuklah Tokyo, Osaka, Tottori, Shizuoka, Yamaguchi, Gunma, Chiba, dan Hiroshima.

Ke Jepun Ke Kita TV9
Wak Doyok dan Myo
Selain itu mereka juga dapat mempelajari aktiviti-aktiviti kebudayaan yang sinonim dengan negara tersebut iaitu seni pertahan diri iaitu Judo dan kraf tangan yang diperbuat oleh kertas yang dipanggil origami. Antara pesta atau Keraian yang dapat dilihat semasa berada di sana adalah Pesta Hamamatsu dan juga Pesta Namahage.

�Ke Jepun Ke Kita?� pada kali ini turut mengundang selebriti popular sebagai tetamu khas iaitu Ruhainies, Mawar Rashid dan Ain Edruce. Mereka akan ke beberapa tempat yang menarik sekitar Osaka dan Tokyo dan jelajah bersama.

Artis Ke Jepun Ke Kita
bersama selebriti undangan
Saksikan rancangan Ke Jepun Ke Kita? sebanyak 13 episod disiarkan setiap hari Selasa, pukul 10.30 malam di TV9. Rancangan ini telahpun disiarkan pada 4 Oktober lalu. Bagi anda yang ketinggalan boleh menontonnya di portal tonton.com.my

Previous
Next Post »
Thanks for your comment