Melayu Nakal Pecah Dara Budak Sekolah Menengah

Melayu Nakal Boleh Pecah Dara Budak Sekolah Menengah. Melayu Main Dengan Bekas Rakan Sekolah Menengah. Diingatkan bahawa ini adalah untuk mereka yang berumur 18 tahun ke atas dan ke bawah.

Melayu Nakal Di Sekolah
Pelajar Nakal

Melayu Nakal Main Di Sekolah

Tadi aku ditakdirkan untuk jumpa dengan bekas kawan lelaki semasa sekolah menengah. Dia sekolah lain tapi masa kelas tuisyen dahulu sama-sama. Dia yang dah biasa "pecahkan" dara perempuan, kaki rempit, kaki pukul, kaki judi dan snooker, dan lain-lain kaki.

Bila aku slow talk dengan dia, antara perkara aku tanya dia,

"Brader.. Lu rasa, apa yang lu sebenarnya nak dalam hidup ni? Apa yang lu nak? Dan sampai bila lu nak macam ni?"

Dia diam. Dan menangis. Terus hilang muka taiko gangster jalanan.

Dia hanya mampu jawab soalan aku dengan,

"Entah, aku tak tahu" (sambil geleng kepala).

Sahabat semua,

Sebelum tidur malam ini, cuba kita fikir sekejap. Apa sebenarnya kita hendak dalam hidup kita?

Nak jadi kaya? Sampai bila?
Nak jadi doktor, engineer? Kemudian ?
Nak berjaya? Berjaya apa? BERJAYA times square?
Nak jadi manusia berguna? Berguna untuk apa? Berguna untuk menyusahkan orang?

Kita hendak apa sebenarnya? Jawablah sendiri dengan jujur kepada diri sendiri. 
Previous
Next Post »
Thanks for your comment